torstai 3. syyskuuta 2009

Lisää lilaa

Maatiaisleimukukkia ei harmaahome vaivaa, vaikka muut ovat kuin kalkittuja kesän jäljiltä. Ikävän näköisiä läheltä katsottuna. Saattaapi olla, että olen lannoittanut niitä liian typpipitoisella aineella eli hevosenjaskalla. Tuntuu että osa kasveita ei pidä siitä. Aiemmin kun annoin kasveille keväisin vain y-lannoitetta ja syksyllä pk-lannoitetta suoraan pussista, niin ei tällaisia ongelmia ollut, mutta kun olen siirtynyt eloperäiseen lannoitukseen, niin osa lannoituksesta ainakin on mennyt täysin ketuille. Pionitkaan eivät ilmeisesti kovasti pidä hevosenlannasta. Onneksi en ole niitä kovasti näin lannoittanutkaan, mutta siellä missä olen, niin eroja kasveissa on havaittavissa.



Todistettavasti minullakin on muutama ruusu. Tosin pieniä, mutta hengissä. Olen koonnut mammojen äitienpäiväruusut tähän kukkapenkin etureunaan ja punatähkät pitävät olostaan vähän niiden varjossa, koska aurinko kovasti pääse porottamaan juurille. Ruusuja en varsin kasvata enää, koska ne ovat liian hienohelmoja minulle. Joskus olen niitä yrittänyt kasvattaa, mutta kun "kaatuneita" tuli useampia talven jäljiltä, niin ajattelin että kasvattakoot ne jotka osaavat enkä alkanut harvenneita rivejä täyttämään. Minä kasvatan kasveja jotka vapaaehtoisesti haluavat kasvaa hoidossani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti